laupäev, 31. mai 2014

9. ülesanne – Küsitluste kasutamine ja koostamine (teine- tulemused)

Küsitlusest saadud tulemuste kokkuvõte.

Vastanutest pooled on 21-aastased. Üks vastajatest 26 ja üks 43.
100% vastanutest on teise kursuse tudengid, kellest 50% on päevaõppes ja 50% kaugõppes.
75% vastanutest pidas õppimist toetavaks teguriks üksinda olekut. Vaid üks 21-aastane vastaja ei pidanud üksinda olekut oluliseks.
50% vastanutest pidas õppimist toetavateks teguriteks täielikku vaikust, mugavat istet/voodit, laua taga õppimist ja korrastatud keskkonda. Mugavat istet/voodit ja täielikku vaikust ei pidanud kaugõppe tudengid oluliseks. Laua taga õppimist pidasid oluliseks pooled kaug- ning pooled päevaõppe tudengitest. Korrastatud keskkond oli oluline päevaõppe tudengitele.
75% vastanute sõnul ei õpi nad öösiti kõige paremini.
Pooled vastanutest pidasid kuulamise ja lugemise teel õppimist osaliselt endale sobivaks meetodiks.
50% vastanutest, kes on kõik päevase õppe tudengid, olid täielikult nõus väitega, et õpitav jääb neile kõige paremini meelde seda läbi tehes.
100% vastanutest pidas õppimist segavaks teguriks müra ja teiste inimeste vestlemist nende läheduses.
75% pidas segavaks teguriks ka valjut muusikat.
25% vastanutest segavad ebamugav iste, segamini õpikeskkond ning ilus ilm.
75% vastanutest pidas kõige meeldivamaks õppimise kohaks oma tuba. Teisele kohale pandi klassiruum. Klassiruumile järgnes raamatukogu, kohvik ning viimasele kohale jäi sõprade kodu.

Vastajate soovitused toetava õpikeskkonna loomiseks:
1.      Tagada vaikus ja ruumis peab olema piisavalt õhku ning võimalikult vähe segavaid faktoreid.
2.      Hubasus.
3.      Tunnen oma õpistiili ja lähtun sellest.
4.      Keskkond peab olema õppimist soodustav, nii kuidas keegi õppida saab või õppida meeldib.

jjArvan, et minu küsitluse kõik küsimused olid vajalikud ning selge sõnastusega.  Saadud tulemused on kooskõlas minu eesmärgiga. Soovisin mõnes osas võrrelda päevaõppe ja kaugõppe tudengite eelistusi ning see õnnestus täielukult. Samuti sain teha ülevaate tudengite eelistusest õppimiseks mõeldud kohtade suhtes. 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar